Rita Maria Pottier de Lima Amorim

Contactos
Telefone: (+ 351) 213 619 430

FORMAÇÃO ACADÉMICA

2011 - PhD in International Relations (English as a Global Language), ISCSP, UL.
2007 - Msc in TESOL, (Teaching English to Students of Other Languages), Aston University, Birmingham, UK.
2002 - CELTA (Certificate of English Language Teaching to Adults), University of Cambridge, International House, Lisboa.
1986 - Degree in Modern Languages and Literatures (English/French), Faculdade de Letras de Lisboa.

ACTIVIDADE DOCENTE

Assistant Professor
Teacher of the course for the FCE exam (University of Cambridge) at ISCSP.

ACTIVIDADE DE INVESTIGAÇÂO

Research Fellow at CAPP.
Member of  APPI  (Associação Portuguesa de Professores de Inglês).

Research Interests
English as Global language, EIL, ELF
English Language Teaching
Written and Spoken Code-switching

PUBLICAÇÕES

Peer-reviewed journal articles
Amorim, Rita. “Code switching in English as a Foreign Language (EFL): a risk worth taking”. Journal of Social and Political Sciences, Nº 1, 2011, pp. 17-34, ISCSP, Lisboa.
Amorim, Rita (2012). “Code switching in student-student interaction; functions and reasons!” Línguistica. Revista de Estudos Linguísticos da Universidade do Porto. Vol. 7, No. 1, 175-193.
Amorim, Rita. “Transforming passive listeners into active speakers: A study with Portuguese Undergraduates in ‘English for the Social SciencesEnglish Language Teaching, Vol. 6, Nº 4; 2012, pp. 110-119, Canadian Center of Science and Education. Doi: 10.5539/elt.v6n4p110

Comunicações
“Research promotes teacher development and motivation”, 26th Congress of APPI (Associação Portuguesa de Professores de Inglês). Coimbra. April 2012
“Transforming passive listeners into active speakers”, 'Falar/Speaking', CECC (Centro de Estudos de Comunicação e Cultura). Universidade Católica. October 2012.
“The two sides of the English coin”, 34th APEAA Meeting - 'Academy as Community' - English and American Studies in Portugal’. Faculdade de Letras. May 2013.

REFERÊNCIAS ADICIONAIS

ISCSP